Wednesday 10 July 2013

Wonen in de gandam style achtertuin van Korea op Amerikaans grondgebied CLARK op de Filippijnen


Even een berichtje, ben de laatste tijd druk bezig met mijn hostelletje en soms is het heel druk en vol en soms is het duimen draaien het zullen de beginsels wel zijn. Het oude pand wordt langzaam opgeknapt zodat er straks wel een 50 of 60 bedden in kunnen staan, maar geld scheppen zal het wel nooit worden. Het is zomer in de Filippijnen dwz het is bloedjeheet, smorgens vroeg op en smiddags siesta om daarna nog wat te doen. De planten in de groententuin doen het goed de eerste meloenen zijn al zo groot als pingpongballen, de gasten vinden het ook fijn dat er zo'n ecovriendelijke Nederlander is, ik vertel ze natuurlijk niet dat ik vroeger een kapotte magnetron onderin de papiercontainer gooide omdat hij niet in de duobak paste, daar kwamen ze natuurlijk achter toen die met een knal in de vuilniswagen viel, en werd er een rode kaart uitgedeeld zodat de eerste tig weken de container niet werd geleegd, gelukkig had Chef Toine de containers geruild met andere bewoners zodat ik geen schade had van het niet ophalen van het afval. Verder was het wagenpark van Chef Toine ook niet zo ecovriendelijk maar dat was vroeger. Zoals jullie niet weten woon ik 2 km van Clark airfield af dat is het grootste Amerikaanse vliegveld buiten Amerika, bekend van de vakanties die de Amerikaanse soldaten kregen toen ze in Vietnam vochten, alles is nog hetzelfde hier. Wat is nu het punt die raketten van Noord Korea kunnen heel makkelijk in de achtertuin van Chef Toine vallen want dat kunnen ze nog wel halen, vanaf hier is Pyong Yang 2742 kilometer. Als je in Korean town woont wordt je knettergek van die Gandam style, je hoort het 200 keer per dag, ja zegt zo'n trekker hier ik vind het heel kwalijk dat een kind het liedje meezingt en dan heeee sexy lady zingt, ik zeg je moet eens de jeep nemen en 3 km verderop in walking street gaan kijken wat daar gebeurd, ze kwam terug en heeft de hele avond niks meer tegen me gezegd.

No comments:

Post a Comment